Bolaget ska bedriva åkeriverksamhet med godstransporter och därmed förenlig verksamhet.
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 15 290 | 19 156 | 15 374 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -3 559 | 476 | 2 159 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -4 038 | 262 | 2 042 |
Årets resultat (tkr) | -4 038 | 237 | 2 042 |
Summa tillgångar (tkr) | 5 636 | 6 516 | 5 597 |
Antal anställda | 19 | 19 | 17 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 15 290 | 19 156 | 15 374 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | -3 559 | 476 | 2 159 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | -4 038 | 262 | 2 042 |
Årets resultat (tkr) | -4 038 | 237 | 2 042 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 2 668 | 1 901 | 1 887 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 2 968 | 4 614 | 3 710 |
Tillgångar (tkr) | 5 636 | 6 516 | 5 597 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-12* | 2021-12* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | -3 609 | 429 | 192 |
Obeskattade reserver (tkr) | |||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 4 177 | 881 | 467 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 5 067 | 5 206 | 4 937 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 5 636 | 6 516 | 5 597 |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-12* | 2021-12* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 19 | 19 | 17 |
Omsättning per anställd (tkr) | 805 | 1 008 | 904 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | -23.3% | 2.5% | 14.0% |
Soliditet | -64.0% | 6.6% | 3.4% |
Kassalikviditet | 57.4% | 68.3% | 51.8% |
Mx Transport AB ingår i en koncern med 5 bolag. Koncernmoderbolag är Mx Group AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-12.
Bolaget ska bedriva åkeriverksamhet med godstransporter och därmed förenlig verksamhet.